Mercedes S 500, BMW 750i, Lexus LS 460: Bulutların Üzerinde

Toyota’nın yenilenmiş teknoloji harikası Lexus LS 460 modeli uzay gemisini andırıyor. Dördüncü denemede S 500 ve 750i’nin tahtını devirebilecek mi? TRaraba.com sizin için araştırıyor.
LS 460 4. hamlede sadece istatistiklerde yer almayacak, emniyet, konfor, ekonomi ve dinamik konularında öncü olmak istiyor. 624 sayfa kalınlığındaki kullanma kılvazunda LS 460 sonruz teknolojı püskürüyor. Aksesuar listesinde yer alan bazı ekstra’lar rakip’lerde hiç yok veya varsa abartılmış yüksek fiyata alınabiliyor.
Sıradan Lüks’ 10000 Avro fazla istiyorlar
Avrupa için sıradan lüks olan aksesuarlar için almanlar 10000 fazladan istiyorlar. LS 460′da Multimedia merkezi, DVD navigasyonu, CD-değiştiren alet, geri vites kamerası ve ses ile emir verme sistemi bile taban fıyatın içinde. İlk olarak piyasa’da duran arabayı tanıyan ve 0′a kadar frenleyen mesafe ayarlama tempomatı ile yakın mesafe radar’ı bulunuyor. Ayrıyetten Pre-Crash (kaza önleme) sistemi araba yolundan çıkmasını engelliyor ve park ederken yardım ediyor.
Mercedes ve BMW lüks’ün kalitesini daha iyi sunuyor. Direk karşılaştırmada Lexus’un kabini ne asil nede değişik tarzı var. 399 Kilo azami yükleme 4 büyüğe ve birazcık bagaja ancak yetiyor. Arkada oturanlar sevinebilirler, elektrikli ayarlanan koltuklar ve multimedya sistemi uzun yolu bile zevke dönüştürüyor.
Yaylar limitde
2,1 ton ağırlığındaki LS 460 Sağlam ve geniş yollarda nazik şekilde pamuk gibi havalı yaylarının üzerinde kayıyor ve Rüzgar sesini çok kıbarca kesiyor. Ama en ufak sürücü veya yol hatasında yolcuların zevkini birden bire kaba ve gürültülü teker sesi ile kaçırıyor. Ara yollarda hava yayları çok çabuk limitine ulaşıyor.
Yolcuların miğdesine daha sağlıklı olan demir yaylı BMW, ufak yol veya sürücü hatasında kaportasını sallamıyor. Direksiyonu özenli olduğundan dolay BMW’yi yolda kontrol etmek zor değil bundan dolay geniş araba sürücüye daha küçük geliyor. BMW’de bu direksiyon ile rahatlıkla daha hızlı sürebilir ama Lexus LS 460′ın ağır hissiz direksiyonu şoföre mesafe koyuyor.
Mercedes rahat bir gemi gibi aynı virajlarda akrobatik yetenekleri var. Sayısız koltuk ayarları, rahat döşemeler, içlerinde en sessiz ve nerdeyse tüm yol bozukluklarını yutan hava yaylarından dolay Mercedes’i hiç kimse geçemez. Bundan dolay en rahat ve konfor’lu yolcu arabası Mercedes.
Mercedes motoru iyi beslenmiş
Mercedes’in 5,5 lik V8 motoru rakiblerine bakarak gazı daha iyi alıyor. Motor’un sakın çalışması ve şanzımana gücünü titreşimsiz aktarması’da önemli faktörler. Bundan dolayı Lexus yeni modeline 8 vites otomatik şanzıman takti. Bu yeni şanzıman aynı az benzin yakacakmış ve motorun devirini düşük tuttuyu için daha rahat çalıştıracakmış. Gerçekten’de pratikte Lexus daha az yakıyor ve motor daha sakin çalışıyor, tabiki gaz’a fazla yüklenilmezse. Normalinde çok sakin çalışan Lexus Maksimum torka 4100 devirde ulaşıyor ve gerektiğinde 2 vites birden düşürüyor, buda gereksiz fazla yakıta mal oluyor.
Bu konuda BMW aynı seviyede hareket ediyor. Diğer konularda 6 vites ZF-otomatik şamzıman başka desavantaj getirmiyor ve eskisine bakarak gaz pedaline yüklendiğiniz zaman ani hareketler yapmıyor. Bu konuyu en iyi anlayan 7 vitesliotomatik şanzımanlı Mercedes. Vites değiştiğinde yüksek konfor ve harika çalışan motor-şanzıman mekanizmasından dolayı ki elde edilen sakin ve rahatlık benzin yakıtını bile rahatlatıyor.
Lexus sözünde sadece kısmen durdu
Yüksek hedefini Lexus şimdilik sadece kısmen gösterebiliyor. BMW’nin karşısında yenilgiye uğradığına rağmen, Lexus finale girme hakkını kazanıyor. Sadece Mercedes’i anlatdığımız sebeblerden dolayı Lexus’un yenemeyeceği rekabet. Mercedes’in yüksek fiyatı hariç neredeyse hiç desavantajı yok. Lexus’un uygun alış fıyatı, bol aksesuarı ve sonsuz teknolojisi, yerine yerleşmiş alman aslanlarını bundan sonra düşündürmesi gerekiyor.
Teknik ayrıntılar
BMW 750i
Motor gücü: 270 kW (367 BG)
0′dan 100′e Hızlanma: 5,7 s
Azami hız: 250 km/h
Yakıt: 14,8 L/100 km
Fren Yolu: 37 m (100 Km/h’den durmaya)
Avrupa Taban Fiyat: 83890 Avro
Lexus LS 460
Motor gücü: 280 kW 380 BG)
0′dan 100′e Hızlanma: 6,5 s
Azami hız: 250 km/h
Yakıt: 15,3 L/100 km
Fren yolu: 38 m
Avrupa Taban Fiyat: 82000 Avro
Mercedes S 500
Motor gücü: 285kW (388 BG)
0′dan 100′e Hızlanma: 6,1 s
Azami hız: 250 km/h
Yakıt: 15,2 L/100 km
Fren yolu: 39 m
Avrupa Taban Fiyat: 91987 Avro
Popularite: 40%
March 24th, 2007 10:20
ALET MAŞALLA DA ŞU X6 NIN DAHA FOTOĞRAFINI NASIL BULABİLİRİM????????:)
March 26th, 2007 23:36
olan üsü bir araba
April 5th, 2007 22:25
ben bu bmw ve mercedesin rekabetini arıyorum. reklam çeşitleri falan. bununla ilgili birşeyler yazar koyarsanız sevinirim.
April 12th, 2007 20:47
çok güzel olmuş olmuşta benim çizmiş olduğum araba resimleri var bunları nasıl yayınlatmam gerekir tr tuning dergisine göndericem de nasıl olucak bu yardım ederseniz sevinirim…
April 12th, 2007 20:49
benim çizmiş olduğum araba resimleri var bunları tr tuning dergisinde nasıl yayınlattırabilirim.
April 13th, 2007 10:01
güzel bir test.ben lexusu tercih ederim.hem çok modern teknolojik hemde japon malı.türk müslüman düşmanı bi ülkenin değil
April 23rd, 2007 10:37
mercedesin klası var ama bmw herzaman daha spor ve hızlı ama genel 3 makinede süper…
May 16th, 2007 23:36
Bu güzel kıyaslamanız için ellerinize sağlık. Testteki sonuçlara dayanarak: aralarında en güçsüz motor bmw’de, en az vites sayısı bmw’de; bunlara karşın en çabuk hızlanan bmw, en çabuk duran bmw, en az yakıt yakan yine bmw. Bu sonuçlar tüm geneleksel kıyaslarda fiks idi. Hatta yol tutuşunda bmw’nin 1 adım ilerde olmasının nedeni de hernekadar basınç ayarı anlık değiştirilse de, daha sert amortisörden asla vazgeçmemesidir. Bu artısı da konforunu 1 adım geriye alıyor. 1998yılında bmw mühendislerinin ” yol sesini 0-db.’e (sıfır desibele) indirmedik; yolla bağlantınızın devam ettiğini hissedebilmeniz için” şeklinde iddialı açıklamaları vardı. Bana göre de bmw>mercedes>lexus
May 22nd, 2007 23:45
mercedes s 500 daha başka rakip tanımam piyasa bunda
May 22nd, 2007 23:48
bmw derim
May 29th, 2007 00:54
evet yorumlardan birini okuyunca farkettim, en üstteki açıklamalarda mercedes gazı iyi alıyor şanzımanı yeni vb. şeklinde övgü yağdırılmış ama verileri dikkatle okuduğunuzda bariz şekilde bmw ilerde. beygir gücü en zayıf olan bmw ama en çabuk hızlanan bmw, en ekonomik olan bmw, en iyi frenleme yine bmw de. buna karşılık mercedesten daha makul. veriler ortadayken niçin gözgöregöre başka marka övülüyor ki
June 15th, 2007 15:57
ulan böyle bi bmw hayatımda görmedim ama bizdede bmw var bmw 320i 1998 model yolda 240 vurduk arabayla mercedesi yolda hoplattık bmwyle
June 15th, 2007 20:27
bmw her modelinde olduğu gibi mercedese fark atmış.bence bmw tartışılmaz kral
June 17th, 2007 03:10
Bariz bir şekilde bmw görünüyor ama mersedes övülüyor anlamıyorum her motoruyla ödülleri toplayan bmw seyreden mersedes anlamıyorum “BMW”
June 20th, 2007 23:55
BMW.ye karşı akımın merkezini merak ediyorum
”eski model bmw.ler yok, mercedesler ayakta” deniyor. Bu tamamen o senelerdeki distribütörlük yaygınlığı ve genel fiyatlarla ilgiliydi. Yani ülkemize giren BMW sayısı çok azdı. Eski vosvoslar-muratlar-renolar nasıl ayakta ? ”Satılık 2.ellere baktığınızda bmw çok ise”elden çıkartıyorlar”deniyor; aynen mercedes çok ise”2.elde de çok tutuluyor” deniyor. BMW, turbo destekli rakiplerini turbosuz makineleriyle devirme başarısını bırakmayan bir marka.. Buna karşın yıllarca egzos emisyon değerlerini hepsinden minimumda tutmayı başardı. Mercedes daha yumuşak süspansiyon kullandı- daha rahat oldu; bmw daha sert yaptı ve yoldaki sürüş dinamizmini tepeye çıkardı. ABS.yi Mercedes buldu dediler, bu sistemin patenti/sahibi BOSCH firmasıdır, ilk seri montaj 1978 yılında Mercedes; birkaç ay içinde de BMW.de kullanılmıştır(yine 1978). İlk kilitli difransiyel 1985de mercedes dendi, birkaç ay içinde BMW.de kullanıldı. Yani birkaç ay için bir sistemi sahiplenmeye ya da bukadar övünmeye deymez:D 1977de ilk elektronik yönetimli(ecu)enjeksiyonlu motor ve ilk sensörler, 1977 elektronik takometre, 1978de ilk otomatik klima, 1978de ilk elektronik cruise control, 1980de ilk yolbilgisayarı, 1985de elektromekanik gazkelebeği, 1986da tüm hızda etkili elektronik antipatinaj(ASC), 1987de ilk çift yönetimli v12 motor(tek bank çalıştırabilir), 1991de ilk xenon farlar, 1992de sürüşe adapte olan supap ayar sistemi(VANOS), 1992de ilk park sensörleri, 1995de ilk GPS/navigation, 1999da ilk runflat lastikler(z8), 1999da ilk ana gazkelebeğinin kaldırılıp silindir sayısı kadar bağımsız valf kullanılması(valvetronic), BMW 7 serisinde kullanılan geçmişteki bazı ilklerdendi. Son birkaç senedeyse seri üretimlerindeki ilkler arasında kendi kendine dikey/yatay park etmesi, hidrojenle çalışan güç ünitesi geleceğe ait farkların bazılarını temsil etmekte. Diğer ilklerini ve başarılarını yazmama gerek yok. Taraf tuttuğum açık ama bunun sebebi de ortada 
June 21st, 2007 19:39
Yazmayı unutmuşum:) yukarıda lafın lafı açtığı detayların, bu sitedeki bilgiler ve yorumlarla ilişkisi yoktur.
July 13th, 2007 23:10
ya bende anlamıyom bmw heryerde daha üstün ama millet tutturmuş mercedes buralarda güzel bmwler bulunmadığından herkes kendini mercedes lerle avutuyorrrr bmw görmeyenlere acıyorumm
(*)
July 29th, 2007 23:44
ARKADAŞLAR BENCE BMW YA BİR DÜŞÜNÜN BAKIN TAİP ERDOGAN MERCEDESE BİNİYOR İBRAHİM TATLISES MERCEDESE BİNİYOR PEKİ NEDEN BİNİYOR ÇÜNKÜ OLGUN KİŞİLERİN ARABASI MERCEDES BENCE BMW ÜSTÜNE ARABA TANIMAM FERRARİMİ DESELER BMW Mİ DESELER BMW DERİM BMW BİR BAŞKA GENÇ ARABASI YAŞLILAR MERCEDESİ SEVER ŞU DÜNYADA BMW NİN ÜSTÜNÜNE ARABA TANIMAM NE ZAMAN YOUTUBEDE VEYA İZLESENEDE BMW MERCEDES YARIŞINI AÇSAM HEP BMW YENİYOR ÖLÇÜMLERİNE BAKSAM BMW ÜST TERCİHİM BMW AMA HERKESİN FİKRİNE KARIŞMAM AŞAGIDAKİ VİDEOYU KOPYALA ADRESE AYPIŞTIR VE İZLEDE GÖR BMW Yİ BAKIN ..BMW http://www.youtube.com/watch?v=VUPkFcQcft8
July 30th, 2007 21:48
bunlar tam bi yer uçagı
July 31st, 2007 13:39
ARKADAŞLAR BENİM TERCİHİM HER ZAMAN BMW ÇÜNKÜ BMW NİN SPOR VE GENÇ TASANRIMI SÜPER BMW 1991 DE ÇIKARMIŞ OLDUGU NAZCA MODELİ HEM SPOR AÇISINDA HEMDE HIZ AÇISINDA OLDUKÇA ÖZEL VE GÜZEL BİR ARABA TAM 360 KM HIZ YAPIYOR BU HIZI YAPAN ARABA 1991 MERCEDESDE HİÇ BİR MODELİNDE YOK SADECE BMW DEVAR FERRARİDE BİLE YOK
July 31st, 2007 13:41
MERCEDES O MOTORLA KOCA KIÇINI KALDIRAMIYOR BMW DERİM BAŞKADA BİRŞEY DEMEM…!
July 31st, 2007 13:47
http://www.youtube.com/watch?v=J8r8Wz71has BMW DAHA İYİ KIZLAR BMW HASTASI MERCEDES YAŞLI ARABASI DURUŞU BEŞ PARA ETMEZ 1 SERİSİ 3 SERİSİ 5 SERİSİ M3 SERİSİ M5 SERİSİ X5 SERİSİ X6 SERİSİ CEYMİSPONT SERİSİ SÜPER ÇAKAL KASASI UZAY KASASI BMW NİN ESKİ MODELİNİ MERCEDESİN YENİ MODELİNE DEGİŞMEM BMW SINIFINDA TEK
August 5th, 2007 14:17
arkadaslar kesınlıkle BMW…mercedesın sadece teknolojısı ıyı ama BMW nın hem teknolojısı hemde kalıtesı var….
August 13th, 2007 20:52
bn burda şıklığın ve zerafetin temsilcisi olan mercedes en iisidir..
August 14th, 2007 15:55
s 500 en sevdiğim mercedes 1 numaralı sevdiğim araba
August 22nd, 2007 13:49
S 500 E diecek yok ama BMW 750 İ yok böle bi şii ya harikaaa! yol sürüş tutumu mükemmel en iyi hızlanma YİNE BMW ….
August 23rd, 2007 13:09
bmw her zaman mercedesten seridir
August 24th, 2007 18:28
bmv ve mersedesten nefret ederim ama porşe,ferrari,lamborghiniyi vs.severim dediğim gibi
August 27th, 2007 17:32
land rover spor land rover discavery 3 ve land rover frelender 2 audi Q7 ve en kralıda volskwagen phageton and touareg süper araçlara bayılıyorummmmmmmmmmmmmmmmmmmm müthiş:)
August 27th, 2007 17:38
ha nerden biliyorsun bu arabaların bu kadar mükemmel olduğunu diyen varsa binsin sürsün çünkü ben sürdüm müthiş şimdi 3 tanesini almayı düşünüyorum işte en mükemmel 3 araç
1-volskwagen phagedon
2-volskwagen touareg
3-audi Q7
September 4th, 2007 20:22
Bu testleri yapan Alman lisanslı bir yayın organı.
şimdi karşılaştırılan 3 otomobilden 2 si alman diğeri japon.Japonu lider çıkaracaklar gibi bir saçmalığı zaten düşünmedim.Bu tür testlerde japonlar her zaman kaybetmiştir.Ağzıyla kuş tutsa yaranamaz japonlar.Gel gelelim ABD nin lüks otomobil anlayışına.ABD de Lexus ve diğer lüks japon temsilciler Avrupanın mercedesi gibidir.Bunu da unutmamak gerekir.Mercedes BMW isim yapmış spor ayakkabı gibidir.Japonun tadını kullanmayanlar asla bilemez
September 5th, 2007 22:53
len kim demiş ferrari bmw yi gecer bmw m3 çe hiç biri yetişemez izlede gör arabayı kameranın çekim yaptıgı araba bmw bmw budur nasılmış hepiniz bakında görünnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn http://www.youtube.com/watch?v=_WVH6pM2Shk
September 5th, 2007 22:54
ferrari porshe gecen araba mercesesi hayli hayli gecer
September 10th, 2007 20:57
bmw yi tek gecerim
September 20th, 2007 16:29
mercedes arbartılacağı kadar değil mercedesin ismini duyurmasının tek nedeni almancılar diye tabir ettiğimiz yurt dışına giden türklerdir bmw bir numara üstüne diyecek yok ama dış görünüşü üzerine biraz çalışılsaymış tam süpek olacakmış kanımca
September 20th, 2007 16:29
:):):)
September 22nd, 2007 16:21
ben bir bmw sürücüsü olarak bmw marka arabaları çok seviyorum..hedefim bmw concept x6 almak…
September 22nd, 2007 19:00
BEN AMERICAN ARABA HASTASIYIMDIR HERZAMAN KENDIMCE ONUN USTUNE TANIMAM AMA GERCEK HER ZAMAN GERCEKTIR BI ALMAN YANI MERCEDES BUNDAN ISINI ALLAH YAPAR DEDIYSE BUNA SUPHESIZ INANIRIZ… BMW BU BASLI BASINA AYRI BI ARABADIR ZATEN SPOR GENÇ DINAMIK ADETA BIR YAN MAKINASI BEN BMW YE KILASIK TARZI YAKISTIRAMIYORUM LEXUS BU BIR JAPON SEN HER ZAMAN MODIFIYE ALEMININ GECILEMEZ ARABASISIN LEXUS BEN BU ARABANIN HER MODELINI COK BEYENIYORUM
ISTE BENIM KOTU HUYUMDA BU ARABALARA KOTU DIYEMIYORUM HELEKI MERCEDES.BMW.LEXUS OLURSA:D
September 24th, 2007 20:29
mercedes dünyanın tartışmasız rakipsiz en iyi arabası olduğu için mercedes boşboşuna karşılaştırılmış…katılmasına gerek bile yoktu
sadece o logo bile birinci olması için yeterli
September 26th, 2007 15:19
mercedes die büyütmeyelim arkadaşlar bmw de cok güzel araba.
September 28th, 2007 16:23
BİZ DOGDUK DOGALI HANGİSİ SALAM HANGİSİ AGIR TİPLİYSE ONU SEVMİŞİZDİR O YÜZDEN mercedes s 500 BENİM İÇİN BÜYÜKTÜR
September 29th, 2007 01:54
slm tabiki BMW BMW üstüne yoqtur orda… Her özelligiyle bmw bin basıyor dıerlerıne:D
September 29th, 2007 01:56
BMW NIN USTUNE TANIMAM
October 3rd, 2007 14:58
Bence Bu Araba Tartışılmaz…
Bizim var mükemmel bi araba BMW 750i
October 6th, 2007 18:33
BMW ÖZGÜN HATLARIYLA YİNE KARŞIMIZDA.ŞİRKET İNSANLARIM BENİMSEDİĞİ MODELLER E İMZA ATIYOR VE SON ZAMANLADA BÜYÜK BİR ATAĞA KALKTISON HIZLA DEVAM EDİYORLAR.ARTIK BİR SİMGE HALİNE GELEN BMW YE DÜNYA PİYASASAIN DA BAŞARILAR DİLERİM
October 14th, 2007 02:05
bi mercedesi telefonla tarif ederek bile satarsin cunki tas gibi araba ama ne lexus nede bmw bu kadar kolay satilmaz eski bmw7 serisi alacak varsa 1990model 7500ytl yine satmiyor ama bana s klass 1990 modeli 40000 ytlye bulan varsa bi iletisime gecelim aliciyim
October 14th, 2007 19:59
mükemmelin mükemmeli araba valla manyak birşey ya düşün araba 250 basıyor vay be bunuda yaptılar yuh yani teklenojinin valla çok yararları oldu valla yani
October 18th, 2007 18:52
sevgili cem uzer,bmw de yazdığınız tüm yenilikler çok hoş ve ileri teknolojiler,ancak mercedes-benz s serisi ilk havayastığı,ilk abs,ilk esp,ilk gece görüş sistemi gibi sizin yazdıklarınızın çok çok üzerinde ve çoğu şuan tüm otomobillerde bulunan teknolojilerin ilk olarak kullanıldığı araçtır.bu yenilikler için detaylı bilgi ve mercedes s serisinin tarihi hakkında bir araştırma yapmanızı ve mercedes benz’in teknoloji konusundaki tartışılmaz üstünlüğünü görmenizi isterim..
October 19th, 2007 04:06
Buğra bey teşekkür ederim; ancak bu saydığınız üstün özeliklerin zaten hiçbiri Mercedes’e ait değil, patent ve üretimi Alman devi Bosch ya da Siemens firmasına ait olup bir kısmı ilk olarak Mercedes’te kullanıldığı kuşkusuz doğrudur, malum aynı ürünler !birkaç ay içerisinde! de BMW’de kullanıldı ama insanlarımızın en büyük eksiklilerinden birisi de imaja yönelme ile sizin belirttiğiniz gibi araştırmacı olmaması.. Örneğin ilk ABS-1978de Mercedes s, aynı sene birkaç ay içinde BMW 7 serilerinde kullanılmaya başlandı. Ya da 1996 yılında Mercedes’te esp başladığında, aynı yılda BMW’de daha fazlasını yerine getiren DSC sistemi kullanılıyordu(ESP sistemi,DSCnin sadece bir parçasıdır)ve dikkat ederseniz dünyada hiçbir BMW’de ESP yazmaz. Tekrar maziye dönecek olursak ilk yolbilgisayarı, ilk elektronik hız sabitleyici, ilk otomatik klima, ilk elektromekanik(tel olmayan)gaz kelebeği, ilk navigation kavramı(gps-haritalı), ilk supap çalışma zamanını değiştirme(VANOS), gaz kelebeğinin kaldırılması valvetronic, uzunluğu değişken emme manifoldunun ve birçok devrimin ilk BMWlerde kullanıldığı gerçektir ve içlerinde yarım/tam mekanik olan sistemlerin tamamı BMW mühendislerine aittir. Buarada ilk gece görüş sizin dediğiniz gibi Mercedes’te kullanıldıysa aynı yılda BMW.nin kullandığı gece görüşün direksiyonla beraber dönüp, sıfır ışıkta 300m.menzilli olduğu da ayrı bir gerçek. 1987 yılındaki 7.50 arabanın V12 motoru,acil durumlarda tek bankını(6 silindirini) çalıştırabiliyorsa, Mercedes buna karşılık 90ların ortalarında benzer ”ZAS” sistemi ile karşılık veriyorsa bilinmeyen gerçeklerin sayısının arttığı kaçınılmaz oluyor. Bildiğiniz gibi günümüz 7 serileri kendi kendine 2 araç arasına dikey / yatay park edebiliyor(opsiyonel). Mercedes otomobil yapmakla uğraşırken BMW motorları göklerde uçuyordu dersem yanlış olmayacaktor.. Sonuç olarak anlatmak istediğim, Mercedes’in imajından ötede sanıldığı kadar üstün olmadığı; buna karşın dünyanın en iyileri arasında olup-kalite adına masraftan ödün vermeyen, birçok ilki yapan firmaların(Bosch,Siemens,Philips vs) yeni sistemini kullanmakta acele eden, mütakiben ”araç takip” sisteminin sıkıntılarını birtakım kazalar ile ödeyen(bkz youtube videolar) ve sonuçta gerçekten çok kaliteli bir firmadır. Ancak dünyanın en iyi otomobilinin de bu 2 markadan biri olduğunu düşünmüyorum çünkü diğerinin hakkının yeneceği de gerçek
Buarada BMW’nin sağlam olmadığını düşünen arkadaşlar; youtube’ye bmw volvo crash yazıp bi yoklayın, 2 araçta da yaşam olmadığı gözükecektir. Zaten Volvo ve Mercedes kuşkusuz çok sağlam, ama BMW.nin altındaki çift katlı şaseyi her araçta bulamak zordur. Bildiğiniz gibi kazada kaportadan daha önemli 2 unsur zor bükülen şase ve iskelettir.
October 19th, 2007 04:10
(Uzuun uzuun yazarım ama daima önemli birşeyi de unuturum: hepimizi karbüratörden kurtaran ve dünyanın vazgeçilmezi olan en oturaklı motor sistemi olan elektronik motor yönetim kombinasyonu (motronic/ECU)ilk kez 1970lerin sonlarında yine 7 serisinde kullanıldı :))
October 21st, 2007 02:03
mercedesin fabrika kapısında şöyle yazıyor: “DAHA İYİSİNİ ANCAK TANRI YAPABİLİR” aksini iddia etmek mümkün deil ztn bazı arkadaşlar bmw ilk şunu bunu çıkardı diolar ama şunu biliyor muydunuz ilk içten yanmalı motoru üreten mercedestir yani bmw şu an bu sistemle trafikte hareket ediosa bunu dier markalar gibi mercedese borçlu…ayrıca mercedes bir dünya sınıf üretio hız isterseniz slr a bakın bakalım bmwde öle bir araba var mı?? bmw son serilerini üretene kdr ne kdr göz önündeydi acaba??? 5 yıl önceki bmw ler çürük içinde ama tarihten bugüne sölendii ve görüldüü gibi “bütün mercedesler son modeldir”…
October 21st, 2007 02:09
MERCEDESİN VERİLERİ YANLIŞ VERİLMİŞTİR DUYURULUR MERCEDESİN KENDİ SİTESİNDEN BAKABİLİRSİNİZ: http://www.mercedes.com.tr/NR/rdonlyres/48F1315F-3D68-440B-9F65-08AB1535E6DC/0/teknikdegerler.pdf
October 21st, 2007 02:11
doğru verilere göre mercedesin performansı daha yüksek 0/100km hızlanma: 5.4 sn
October 22nd, 2007 05:08
:)) Hamağı sallamadan önce sıkıca bağlamak gerekir çünkü:
Şaka maka BMWler su ile çalışmaya başladı ancak sayenizde işi polemiğe döktük
:D Ben en baştan ikisinin de çok büyük ve yakın markalar olduğunu; ikisinin de tartışmasız kaliteli olduğunu ancak Mercedes’in sanıldığından öte bir araç olmadığını ima ettim ama illa ki bazı gerçekleri de baştan yazmak gerekiyor.. Okumayı esirgemeyen herkese teşekkür ederim..
1-içten motorun kime ait olduğunu bir araştırın arkadaşlar, Mercedes dünyada yokken bütün o motor çeşitleri zaten vardı; tamamen şahsi çabalar ile üretilmiştir
2–”Daha iyisini ancak tanrı yapabilir” sözü ise BMWiçin söylenmiş olup; ”yıldızı yerde biz, gökte tanrı yapabilir” sözü ise Mercedes için söylenmiştir :)) Bari 5 yıl önceki BMW’lerin çürük içinde olduğunu iddia ederken 25 yazmak istediniz sanırım? Buarada Mercedes de Clio’lar gibi çürüyemeyecek çünkü plastik alaşımlı malzemelerin kullanıldığını bilmiyorsunuz değil mi? Unutmayalım ki: BMW göklerde uçarken, Mercedes yeryüzünde otomobil yapmakla uğraşıyordu. 2.dünya savaşında BMW fabrikası un ufak olmuştur ve sağ kalan mühendisleri ile hiç denemedikleri ”otomobil üretme” kararı almıştır(1927). Buarada geniş ürün yelpazesi ile, birçok lüks BMW’lerin hamallığının Mercedes kamyonlarına verildiğini hatırlattınız bana:) Mercedesin son yıllardaki plastik kaportasını söyleyen kimse yok? kıyaslamak gibi olmasın ancak aynen Megane/Clio gibi hafif ve kırılgan parçalar.. İnanmıyorsanız kazalılarını yakından inceleyin veya rica edin bir Mercedes parçacısına, tek çamurluğunu tutun ve 2 parmağınız ile kaldırın; belki bu uygulama ile ön yargılar değişir ve beni daha iyi anlarsınız. Sanırım BMW motorları ile başetmek için son çare plastik ile ağırlığın düşürülmesi kaçınılmaz.. Eski Mercedes’lerdeki sağlamlığının artık kalmadığı; bazı açıkların kaza önleme sistemleri gibi farklı yöntemlerle kapatılmaya çalışılması açıkça ortada. En azından BMW düzenini bozmadı, umarız bozmaz, sadece yeni M3 serisinin tavanında uçaklarda kullanılan”karbon fiber” tekniğini kullanıyor; bu da tipik bir f16 malzemesidir de sakın bahsettiğim plastikvari parçalar ile kıyaslamayalım. Övülen Mercedes CDI motorlarının nasıl yatak sardığını da meslektaşım olan ustalar anlatsın ) Kabul etmek gerekir ki malesef 1980-90′lardaki Mercedes’in kaporta ve motor sağlamlığı artık yok, iş japon tekniklerine döküldü. Maksimum hafiflik, çeviklik ve gözardı edilen kalite.. Son olarak yukarıda bahsedilen hız verilerde hata yok; bunlar o araçların aynı atmosfer içerisinde (yanyana geldiklerinde)ki veriler. Fabrika verilerinin dışına çıkmasındaki en büyük etkenler ise: havanın ısısı/yoğunluğu ve kullanılan yakıttır. Bir de Mercedes halen benzinli araçlarla uğraşırken BMW dünyanın ilk seri üretimli hidrojenli 7 serilerini çoktan yollara koydu ve ortaklıklar ile dolum istasyonlarına katkıları devam etmekte
October 22nd, 2007 14:04
valla ben mercedesi başka markalarla kıyaslayamıyorum çok param olsa 5 çeşit mercedes alırım: slr,s,sl,cl,gl
October 22nd, 2007 14:08
mercedes harika yaa:))
October 22nd, 2007 14:14
umut’un dediği gibi mercedesin verileri yanlış verilmiş mercedesin fiyatları bmwden daha pahalı olmasına rağmen çok daha fazla satıyor sonuç tarihten bugüne olduğu gibi tartışmasız mercedes
October 22nd, 2007 16:00
YA ARKADAŞLAR KARNINIZI MERCEDES BMW LEXUS MU DOYURUYOR ALLAH AŞKINA BU KADAR TARTIŞMAYA NE GEREK VAR
October 22nd, 2007 16:11
hem mercedesin hem de bmw nin verileri yanlış her iki markanın da kendi sitelerinden alınan bilgiler doğrultusunda 0/100 hızlanma sonuçları şöle:
MERCEDES: 5.4
BMW : 5.9
inanmayanlar için buyrun her iki markanın da kendi sitelerindeki linkler:
http://www.mercedes.com.tr/NR/rdonlyres/48F1315F-3D68-440B-9F65-08AB1535E6DC/0/teknikdegerler.pdf
http://www.bmw.com.tr/tr/tr/index_highend.html
October 22nd, 2007 17:42
Arkadaşlar haklısınız uzun uzun yazdığım için yazdıklarıma tahamül edemeyip BMW’nin tartışmasız üstünlüğü gözlerden kaçıyor: BURADAKİ TEST VERİLERİ, FABRİKA VERİLERİ DEĞİL ZATEN
Test amacı ile bu araçlar yanyana getirilip eşit şartlarda denemelere tabi tutuluyorlar. İnanın ki İstanbul ile Ankara arasındaki test sonuçları da asla tutmaz, mevki/yükseklik farkından dolayı.. Buradaki verilerle fabrika verilerinin farklılık sebebini sebebini tekrar açıklıyorum: havanın ısısı, basıncı yoğunluğu, kullanılan yakıt türü ve birkaç etken daha sonuçları değiştirebiliyor. Her firma araç serilik adına birşeyler yapar; BMW turbosuz doğal motor teknikleri ile yürürken(vanos valvetronic vs) Mercedes hafif araçlara kaçıp plastik kaporta kullanıyor, yani kaliteden ödün veriyor diyorum ama dinleyen yok :)) Sanırım insanlarımız için herşey görüntü.. Buarada şunu da belirteyim: BMW 7 ile Mercedes S serilerinin kasa yenileme oranları yarı yarıya tekabül ediyor. Yani 8 yıl Mercedes aynısını ğretirken 8 yıl BMW üretiyor ancak tam 4.yılda biri kasa değiştiriyor ve 2008 sonunda çıkacak olan 7 serisi ile şuanki Mercedes’i kıyaslamak zorunda kalacaksınız çünkü buradaki 7.50, emsallerinden önce çıkan bir sistem. Artık ilk okendi park eden ya da ilk seri üretimli hidrojenli motoru da Mercedes’e yüklerler..
October 24th, 2007 22:42
Her zaman Bmw mercedes’den seri’ydi.M3 cls derim başka bişey demem.Lüx’lük isteyen 9 serisi.Hele zaten bmw’nin vites geçişlerine hastayım.Mercedes hantal kalıyo onun yanında.Heleki hele z19
October 24th, 2007 22:44
test sonuçlarının hiç bir önemi yok önemli olan kullanıp farkı görmektir
October 24th, 2007 22:48
Mesela bende 2.0 motor ford focus var 220 kadranı var ama dibine kadar dayadım ama hiç bir yerde 220 km/h görmedim.
October 25th, 2007 03:57
Evet geleneksel BMW seriliği çok doğru.. BMW erkenden motor alaşımını alüminyumvari şekilde hafifleterek gücünü dehşet artırmıştı, buna karşın Mercedes döküm ayarındaki daha hantal motor bloğu ile hararet/çeşitli sıkıntılara biraz daha dayanıklı idi.. Daha sonra Mercedes de motorunu hafifletti ancak eski kalitesinin düştüğü tartışılmaz gerçek. Üstteki yorumlarım ile asla Mercedes sevmediğim zannedilmesin, tam tersine BMW haricinde eski model 560sec sahibiyim. Aslen anlatmak istediğim tek şey ”bütün araçlar yana Mercedes biryana” diyerek; BMW,Cadillac,Volvo ve Saab gibi tartışılmaz araçları kenarda görmenin yanlış olduğunu hatırlatmak. Yoksa Mercedes’e gelene kadar üstteki Lexus’u eleştirirdim
Buarada umuyoruz 2008 sonu beklenen yeni nesil 7 serisi güzel görünür :))
October 27th, 2007 10:37
bazı arkadaşlar BMW yi ne kadar gözünde büyütüyo
ben bunu anlamış değilim
bu mercedesin S500 modeli daha ne modelleri var Mercedesin
Alın size hızları(BMW bu arabalırın tozuna yetişemeyeceği için BMWyi koymadım):D
Ferrari Enzo : 355 km
Porshe Carrera GT : 330 km
McLaren MERCEDES SLR: 338 km
McLaren MERCEDES F1 : 391 km
Bugatti Veyron : 407 km
SSC Ultimate Aero TT: 420 km
Nabeerrrrrrrrrrrrr:D:D
October 27th, 2007 13:05
Arkadaşlar 340km/h yaparak Ferrari, Porche ve emsallerini tokatlayan m5 ve m6larda hiçbir şekilde turbo / aşırı besleme yok. bmw ler torpil kullanmayan doğal (atmosferik) motoru ile BEN BURADAYIM diyor ama siz ısrarla gidip çift çift turbolu araçları veya f1 araçlarını buraya koyuyorsunuz
Buarada buradaki s500 dahil bi turbolu(bi turboyu da araştırın) Normal turboyu geçtim V motorda irili ufaklı4 turbosu var mercedesin. turbosuz olmasına rağmen BMW ÜSTÜNLÜĞÜ ÖNÜNÜZDE ama işine gelmeyen arkadaşlarımız da olmalı tabi yoksa tadı tuzu kalmaz
Şunu kabullenip içinize sindirin artık: bmw turbo kullanmamasına karşın tartışılmaz güçlere sahip. Sökün MERSONUZUN turbosunun bakalım ne oluyor , kasasını dahil kaldıramaz.. Ya da 4000cc.lik atmosferik bmw ile 7000cc.lik merso başaçıkabilir.. yıllardır da böyle oldu. (310km/h yapan 1989 8.50 ara.larını unutmayın
)
October 27th, 2007 13:09
mersoyu gözünte büyüten arkadaşlara kalırsa s500den başka daha ne modelleri varmış.. s600 var
onda da biturbo var, turbo kullanmayan 760tan biraz daha seri olmasını da torpiline borçlu. sökün bakalım s600 turbosunu 760ın yanında hareket bile edemez hantals600.. turboyu takan kendini bmwnin yanına koyuyor. şimdi kalkım cls dersiniz, cslnin 6silindir 3500cc.sini bmw 2900küsürcc ile deviriyor
verileri de ortada. merso cls350 vs bmw 6.30
October 27th, 2007 13:14
çevre kirliliğini önlemek için beygir gücünü dahil düşürüp ezsos emisyon normlarını en dibe çeken bmw ye bir ülkede çevre vergisi alınmama ödülü dahil verilmişti(sanırım eski kasa x5) siz halen turbolu rastgele makinalarla mukaise edin
October 29th, 2007 02:12
şu SSC Ultimate Aero farlarına dikkatli baktımda focus st170 farları var.Sizde bi dikkatli bakın
October 29th, 2007 02:16
ŞU 2008 focus böle olsa :))
http://www.motorpasion.com/images/2006/12/ssc_ultimate_aero-04.jpg
http://img.autoweek.ru/images/catalog/gallery/ssc/ultimate-aero/ssc-ultimate-aero-2006-coupe-387630298_600.jpg
October 29th, 2007 02:24
Buda focus st170 linki
http://www.autoweek.nl/images/Articles/949/16focusst1.jpg
October 29th, 2007 02:27
Hatta bende bizim arabaya bu farlardan zamanında çok aramıştım.Türkiyede yoktu.Yurt dışı arabası diye.Ama ssc de gördüm şimdi.
October 29th, 2007 18:33
Hakikaten hocam çok yakışmış, inşallah yapacaklardır..
November 3rd, 2007 16:03
kardeşim mercedesin üstüne araba tanımam nedenmi????? rahatlık konfor kalite servis bakımı herşeyiyle mukemmel bir araç sergiliyor adamlar
benim 2004 model dizel 320i bmw almıştım 6 ay bine bildim nedenmi araba makaslara girdiğinde şıkışıp kalıyosun performas düşük süspansiyon mercedes gibi değil ama bunların yanında spor bi araç tercihimin çoğuda ondan olmuştu zaten. neyse uzatmayalım daha sonra 2003 model c220dizel aldım dünya varmış ya araba herşeyiyle mukemmelkaza yaptım karşıdaki araç haşat benim burnum kanamadı sağlamlık ve performas süper ikiside alman ama mercedes başka arkadaşlar kim ne derse desin, üst modellerini kullanmadım ama bu modellerde üstüne araç tanımam KEYFİNİ SÜREN BİLİR.MERCEDES BENZ BAŞKA YOK
November 3rd, 2007 22:17
bende bmw 318imle kaza yapmıştım benimde burnum hiç kanamamıştı aynen karşıdaki araba dağılmıştı. mercedes rahatsa amortisörü yumuşaktır bmw sertse yolu daha iyi tutar bunu dünya kabul etmiş. motor diyince dünyanın en önemli motor ödüllerini bmw silip süpürüyor sağlamlığa gelince sağlamlık imajda değildir sağlamlık sadece kaportadada değildir, şasi iskelet.. milattan önceki bmw şasileriyle mercedesinkileri bi kıyaslayın. bmw motoru çekmiyo demeden önce arabanın sıkıntısını çözmek gerek. en basit örnek havaakışmetre bile yanlış ölçse su gibi yakıt yakar araba çekmez sonrada bmw çekmiyo sugibi yakıyo oluyor. sadece buyıl olmayıp en iyi atmosferik, dizel ve 3000cc üstü makineleri bmw yapıyo yılın motor ödülleri dediğinizde mercedesin adına bile rastlayacağınızı zannetmiyorum.
November 3rd, 2007 22:21
euro ncap testlerinde mercedes c serisinin ilk jenerasyonunun ne hale geldiğini bilmeyen yokyanılmıyosam 1997-1998model… izlediğinizde ön cam direğinin dahil büküldüğü, şasinin kasılmasını ta arka bagaj kilidinin kırılmasından gösteriyo..mercedesi kötülemek için deyil gözde fazlabüyütmemek için
November 10th, 2007 13:51
mercedes s serisi konfor olarak hepsinden üstün bir araba ancak bu sefer performans açısından bmw den biraz geri kalmış ama genede ben mercedes derim lexusunda bu modelindeki tipi çok güzel olmuş.
November 11th, 2007 04:25
esasında mercedes s serisi konforunun üstün olduğunu bilmek için diğer araçların konfor ve özelliklerinden emin olmak gerekli. performansa gelince burdaki Mercedes bi-turbolu. Yani torpilli motor dersem daha doğru olcak. Çünkü mercedes turbosuz veya supercharge.siz yürüyemez, bunu dünya biliyor. bmw 70li yıllarda turboyu kullanıp yıllarca ara vermiştir. doğal olan makina atmosferik olan makinadır. bu yüzden bmw ile mercedesi yanyana dahil düşünmemek gerekir. herzaman olduğu gibi yakın gelecekte de bmw turbo kullanmasa dahil mercedesi yine geçecektir.
November 11th, 2007 15:31
ya kardesler bızde bmw bu modelınden var ama araba benım hosuma gıtmıo tamam araba dıs gorunus gusel ama karızmada var agır adam arabası bızde oldugu halde hafta sonları bıle ben almıyorum bana yakısmaz iş adamı arabası bendede babamdan aksıne mını cooper var
November 20th, 2007 21:19
yukarıda yazan özelliklerdende anlaşıldığı gibi en iyisi mercedes yol tutuş konusunda bi harika olan mercedes bu sefer kalkış konusunda bmw den biraz geride kalmış olmasına rağmen en iyisi…..
November 24th, 2007 13:34
bence dunyanin en iyi otomobili BMW.cok suratli bi araba ve iyi tekniye sahip bir otomobil.almanlarin iyi bir sozu var.diyorlarki BMW bizim icin MERCEDES dunya icin…ben Azerbeycannan yaziyorum size…bizim BAKUDE arabamiz da BMW..30.000 euroya aldik..Almanyadan getirdik..modeli 540i..yili 2003..4.6 motor(340)..cok iyi bir otomobil..
November 25th, 2007 18:42
la bmw arabamı mercedesin yanında birileride gelmiş bmw blimem kaç vurdu bzm mercedes s 600 l var bmw 7.60 her yerde oynuyo.veriler önemli degil ona kalırsa birde bzm iş için fıat linea alık verilerde 170 kmh yazıyo biz 220 yaptık
November 26th, 2007 12:03
bakın arkadaslar bmw daha 90 lara kadar yol tutuşu nedir bilmiyordu oysa mercedes bunlari çoktan aşmıştı yol tutuşu olsun sağlamlık olsun tip olsun hepsi var mercedes te mercedes herzaman bir adım daha ondedir
November 26th, 2007 12:09
gelın MERCEDES LE bmw yı 500 metrelik biryerde yarıstıralım bmw kesin geçer ama 5km lik bir yere koyalım işte ozaman bmw ye yazık olur harcanır KONFORDA OLSUN MOTOR SAGLAMLIGIOLSUN SAYABILECEGIMIZ BÜTÜN ÖZELLİKLERDE HERŞEYDE M E R C E D E S _ B E N Z
November 28th, 2007 23:07
lexus ls 460 manyak bişey muhteşem tabi bmw 750i unutmayalım
November 29th, 2007 16:27
Bmw hız arabası Mercedes agır araba bence.Bu sayfada yazısı olan arkadaşların bir çoğu Mercedesi uzaktan görmeyle yetinmişler anlaşılan.Mercedesin slr,cl vs gibi modelleri bmw yi hoplatır onlardamı yaşlı arabası ?????
November 29th, 2007 16:28
Mercedes 1 NUMARA
November 29th, 2007 16:30
Arkadaşlar mercedes volvo nun yüzüne bile bakmaz o bmw ile yarışır onuda fiyattan başka her konuda solda sıfır bırakır
November 29th, 2007 16:32
harun arkadaşımıza katılıyorum youtube de videolara bakın gerçektende mercedesin hızlanması birçok arabaya göre yavaş ama biraz ilerleyince tutamassınız mercedesi
____MERCEDES____
November 29th, 2007 16:35
mercedes volvoyu takmaz bile bmw ile yarışır o sadece onuda ilk hızlanma ve fiyattan başka her konuda geçer
November 29th, 2007 18:20
benim babamda bu araba var muhteşem
November 30th, 2007 05:02
hiç dikkat ettiniz mi yıllardır bütün motor ödüllerini bmw süpürüyor, geçen yıl 11 ödülün 7sini bmw götürdü :))) siz hala motorda mercedes diyorsunuz.. Adamlar(bmw)bi motor yaptı 3 yıl arka arkaya en dünyanın iyi büyük motor seçildi(m5 makinesi)hem de zerre kadar kompresor-turbo besleme kullanmadan. Merso kasasını kaldıramaz bunu unutmayın, onun için artık bi-turbolar ile bmw.ye rakip olabiliyor, bmw.nin en güçlü modellerinde bırakın 4turboyu 2turboyu 1 turbo dahil yoktur. Motor yapmak sanattır. Bunun için bmw motorları mercedes motorundan iyidir. Sizin aklınızda mercedesin 70-80-90ortalarındaki ağır döküm mercedes motorlarının sağlamlığı kalmış, o dönem kapananı yıllar oldu
Arkadaşım buarada bmw.de nasıl olur da 90lara kadar yol tutuşu yoktu acaba? halen temel olarak birşey değiştirmedi ki, tam tersine mercedes eskiden bugüne kadar yaylanan esneyen arabalar yaptı, bunun için konfor arabası diyorsunuz, bmw sert süspansiyon kullandığı için daima bmw yolu daha iyi tutuyor. Bu kez tabi bmw sert araba oluyor. Şunu hiçbirzaman unutmayın: MERCEDES SAĞLAMLIĞI BİTTİ. İnanmıyorsunuz değil mi? artık mercedesi savunmadan önce ustalarıyla konuşmanızda yarar var. Gerek kaporta gerek motor-mekanik anlamında mercedesin eski sağlamlığı kesinlikle yok. ARTIK MERCEDES=TÜRK. MERCEDES=UCUZ HAFİF NARİN VE ÇABUK BOZULAN PARÇALAR.. Dikkat ettiyseniz 1999lardan sonraki mercedes e ve s serileri sanayiden çıkmıyor. Bunu ustalarla görüşün onlar izah eder, başka türlü izah edemeyeceğim. BMW tasarım dışında henüz prensiplerinden şaşmadı, son yıllarda görüntüsü çok kötü otomobiller üretiyor ama kalitesinden ödün vermemesi firma adına gurur verici. Bakın bakalım neden mercedes tırı volvo tırdan daha çok tutuldu? volvo da kalitesinden ödün vermiyor, mercedes gibi ucuz satış-çıkış tekniklerine girmiyor. Volvo tırın tavanını üst geçide vurarak testini tamamlıyor adamlar. Mercedes 80-90lı yıllarda geri kaldığı elektrik-elektronik teknolojisini şu an çok ilerletti ama kaporta-motor mekanik zayıflığını ustalara danışmanızda yarar var. Sanırım sağlam olarak üretilen en son mercedes modeli w140 kasalar..
November 30th, 2007 05:24
en yukardaki eşit şartlarda gerçekleştirilen test sonuçlarınada dikkat ederseniz bmw.nin tartışılmaz liderliğini görebilirsiniz. daha düşük beygir gücüne ve daha az vitesine rağmen daha erken hızlanan(!), daha az yakıt yakan, daha erken frenleyen bir araba. dünyanın çevre dostu motor çalışmalarında en başarılı motorlarını üreten, gerekirse düşük emisyon için motor gücünü kısan turbosuz bir model.. tajdir etmek yerine kötüleniyor.. şimdi yine ”fabrika verileri bu değil, bu veriler yalan yanlış”diyeceksiniz. hayır bu veriler eşit şartlarda yapılmış kıyaslamaların sonucudur. havanın ısısı yoğunluğu, zemin ve lastikler, kullanılan yakıt araca anında dokunabilir. artık bmw arabasının biraz hazmedilmesinde yarar var.
November 30th, 2007 13:50
video video demişsiniz, dalgınlıkla buraya bmw mercedes kapışma linklerini koypaladım, editörümüz haklı olarak sildi.biraz arayın bulursunuz turbosuz bmw.lerin çift turbolu mercedesleri nasıl geçtiğini.. m5 m6 videolarına hiç bakmayın zaten, emsalindeki mercedes-AMG yine yaklaşamıyor. zaten amg modifiye firması, buna rağmen BMW ‘M’ teknik kendi mühendislerinin arabasıyla başedemiyorlar; yinede daha adil kıyaslama isterseniz bmw alpina veya diğer bmw.nin modifiye firmalarının modelleri ile amg mercedesi kıyaslamak gerek, hatta gereksiz:)
December 3rd, 2007 21:38
yukarıda yazan teknik verileri değilde yazıları okumak daha doğru olur herhalde. bmw deyip duruyosunuzda mercedese hiç yakından bakmamışsınız herhalde. motor olarakta dünyada en çok arıza yapan arabalardan birisi bmw.
December 4th, 2007 23:58
güncel mercedeslerin sanayiden çıkmadığına dikkat etmediniz sanırım. en çok övülen mercedes cdi motorları yatak sarması ile ünlü şu sıralar. BMW sık arıza yapmış ise bunun 2 sebebi vardır: 1-elektrik elektronik konusunda daima bir adım ileride olması(dezavantajı ise motoru geçici olarak iptal etmesi) 2- ustaların çoğunun otomobilden anlayıp bmwden anlamamasıdır.
şunu da unutmamak gerekir: motora elektroniği sokup standartlaştıran firma bmwdir. bugün herhangibir otomobilin motoru sensörlerle donatılmış, gaz teli kaldırılmış komple beyin tarafından elektronik olarak yönetiliyor ise bunun ilki 1970lerdeki bmw firmasına aittir. bugün bmw mecburen 1 adım ileride çünkü öyle olması gerekiyor. münih fabrikasından bir bmw yetkilisinin sözünü de aktarayım: ”teknoloji adına ilkler risk taşır; her ilkin bir bedeli vardır..”
December 22nd, 2007 00:51
BMW ÇİFT ŞASE BMW DAHA İYİDİR MERCEDES MODA ARDIK UYANIN LENNN BMW İLE HAVA ATILIR BMW ARKA ÇEKER ÇOK GÜZEL MANEVRA YAPILIR MERCEDEN İLE YAPILMIYOR BİZDE VARDI BMW UÇUYORRRRRRRRRRRRRRRRRR BMW BMW BMW İŞTE O KADAR
December 23rd, 2007 04:12
Hakikaten hatırladım ‘80li ve 90lı yıllardaki BMW e32 - e34 kasalarının (5-7seri) şasilerinin boşluğundan parmağımı uzattığımda içindeki ikinci şase ile karşılaşıyordum.. O şasiler gerçekten Volvo’nun dahil çekindiği şasilerdir çünkü olası kazalarda zannedilenin aksine kaportadan önce şase sağlamlığı önemli. Kafadan çarpmalarda zannederiz ki kaporta.. Aslen darbeyi esas karşılayan yer şasedir. Aracın 2kapı ortasından sivri uçlu kaldırıma çıkınca, şase sağlam değil ise bükülür. Yan kaporta içeri girmekle kalmaz; B direği(2kapı arasındaki direk) tavandan kopmazsa tavanı da aşağı çeker.. Yani asıl yan darbe bitarafa, tavan başınıza iniyor.. BMW.de kolay kolay olmayacak bir olaydır bu. (Tahmin değil 520i ile olan bir deneyimdir
)
December 24th, 2007 17:46
bazı arkadaşlar bmw turbo kullanmıyo demişler ama kesinlikle yanılıyolar bmw arabalarında genelde çift turbo kullanıyo
December 24th, 2007 23:38
s500 is interesting car_ bence BMC:D:D:D:D
December 25th, 2007 22:43
BMW turbo kullanmıyor sözünü ben söylemiştim; halen de söylüyorum. İstisna kaideyi bozmuyor: (335i motor ünitesi) BMW zaten 1960-70li yıllarda seri üretimli ilk turbolu araçlar arasındaydı.. Son turbolu modeli 1984 yıllarında 745i modeliydi. Sıralı 6 silindirli bir motorda ilk çift turboyu kullanan firma. 1998 senesinde de dizelde ”değişken giriş geometrili” çift turbo sistemini ilk kez seri kullandı. Günümüze gelirsek, dizelde kendi çift turbo teknolojisini kullanıyor ancak Mercedes gibi bütün modellerinde turbo kullanmıyor(benzinlilerinde). Yılın en iyi motor ödüllerini BMW alırken hiçbir benzinli versiyonunda turbonun ‘T’si dahil yok. Mercedes’e dikkat ettiğimizde illa ki ”compressor” ya da ”turbo” sistemi vardır. Bu sistemleri gözde büyütmeye gerek yok, hepsi çok basit ancak birer torpil niteliğinde sistemler. BMWnin farkı buradadır. 335i modelini saymazsanız zerre kadar turbo göremezsiniz.
December 25th, 2007 22:46
En basit örnek ise bu sayfanın üstündeki kıyasalamadır: Mercedes= yine çift turbo, BMW= yine doğal-atmosferik
Ama hiçbirşey sonucu değiştirmiyor :))
January 3rd, 2008 01:35
NEDİR BU BMW HAYRANLIĞI ANLAYAMADIM
TAMAM HAŞA BMW DE SÜPER TİP VAR KARİZMA BİR ARABA
GENÇ İŞİİİ BN 16 YAŞINDAYIM VE MERCEDES HASTASIYIM
NEDENİ İSE BMW CE MERCEDESTEKİ GİBİ GÜVEN GÜÇ KONFOR YOK
ŞİMDİ DİONUZ MERCEDES KOCA KIÇINI KALDIRAMIO BUNU BİLİNKİ AĞIR ARABA DAHA İYİİDİR
BMW ARABAYI SERİ YAPAIM DİYE ARABANIN KASASINI VE ŞASESİNİ ÇOK İNCE VE HAFİF YAPIO YANİ BMW DE GÜVENLİK YOK BMW MERCEDESTEN MADEM İYİ AGA GÖSTERİN BANA PİYASADA 69 MODEL BMW
BİZ 74 MODEL MERCEDESE BİNDİK 115 KASA İSTER İNANIN İSRE İNANMAYIM ARABA 720.000 KM DE
VEEEE ARABALAN RADARA TAMM 235 KM HIZLA YAKALANDIK ŞİMDİ HANGİ BMW 720.000 KM DE VE 235 LEN RADARA YAKALANIR GÖSTERİN BMW Yİ KAFAMDA KIRACAM YOK BMW ATMOSFERİK MİŞ CART CURT BUNLAR HİKAYE SERİ YAPAYIM DİE ARABANIN MOTORUNUN ÖMRÜNÜ YİYORLAR ARABA 200.000 KMYE GELDİMİ BN ARTIK GİDİORUM DİOR VE ARABA DÖKÜLMEYE BAŞLIOR UZUN LAFIN KISASI ALLAH MUHAFAZA Bİ KAZA ANINDA BENİ ARABANIN TİPİ KURTARMIYACAK YERİM KARİZMAYI MERCEDESTE TİP YOK AMA GÜVEN VAR ÖNEMLİ OLAN BU BAKIN ARABALARIN AĞIRLIKLARINA MERCEDES AĞIR BASIO VE ONDAN BMW DEN SERİ DEİL.VE BİZ O MERCEDESİ KAZA DAN DOLAYI HURDAYA VERDİK
KAZA YAPTIĞIMIZDA İSE ARABANNIN HIZI 90 KM VARDI RAHAT VE OLAN ARABANIN ÖNÜNE OLDU.ŞİMDİ ŞU HIZLAN Bİ BMW LWN ÇARPSAYDIK BN ŞUAN SİZE BUNLARI YAZAMIO OLABİLİRDİM.VE SON OLARAK BMW CİLER BAKIN HEPİNİZ PİYASAYA 69 MODEL MERCEDESLER TRAFIK TE CİRİT ATIO AMA BN HİÇ TRAFİKLERDE 69 MODEL BMW GÖREMEDİM.İŞTE MERCEDESİN BMW DEN BÜYÜKLÜĞÜ BUDUR.
January 4th, 2008 02:02
bir arkadaşta yazmış frenlerde bmw daha iyi bakın şimdi o mercedes rahat 2.5 ton ağırlığında bmw ise 1.700 kilo bu fren mesafesi çok normal bişi hem frenlerde bmw dionuz madem neden 70 model mercedesin 4 tekerleğinde disk fren sistemi varda bi 98 model bmw 3.20 nin arkasında neden kampana var.şimdi düşünün kimin fren sistemi daha iyi
mercedesin frenlerinin iyi olduğunu dünya kabullendi .bakın slr mclarenlerde arabanın fren yolu 100 kmde 15 metre düşünün artık. ve bmw nin motorları daha seri dionuz mercedesin bi modeli var 3.5 ton ağırılında ve arabnın 100 km ye çıkışı sadece 4 sn.ve güç ve performans istiosanız mercedes s65 amglere bi bakın derim max. hız saatte 362 km/h. siz burdaa çenenizi boşa harcayın agalar mercedes avrupa da en iyi 1.otomobildir bmw ise 7.dir.ŞUNU BİLİN HERŞEYİN AĞIRI DAHA İYİDİRRRRRRRR.ÖLÜMÜNE MERCEDESSSSSSSSSS
January 5th, 2008 03:20
Güzel kardeşim 16 yaşında olduğunu yazmana gerek yoktu zaten bildiklerin ortada

70 model bmw.de de arka disk var, murat 124te de 4 disk var, bunu da büyütmeyin.
BMWyi baskülle tartmışa benziyorsun? yada s600le 316yı mı ağırlık olarak kıyasladın acaba?
En güncel örnek sana: mercedes s600L= 2180kg , BMW760Li= 2180kg. Şaşırdın mı kardeşim, hani merso ağırlığı? 1kg bile ağır olamadığı içinmi sağlam
BMW.nin şasesine laf söylediğine göre sadece mercedese olan hayranlığından dolayı bunları uydurduğun anlaşıldı.
BMW.DE çift katlı şasi vardır, alttan incelediğinde görürsün. Önden arkaya odun gibi ilerler. önde ve arkada tampon amortisörleri ile başlar ve biter. bence inceleme, rahatsızlık uyandırır.
Piyasada 69 model bmw görmüyorsan, kalitesizlikmi aklına geliyor?? O senelerde BMW Türkiye distribütörü yoktu,
bmw almak merso almak kadar kolay değildi. bmw.yi herkes alamazdı, mersoyu tercih edenlerin çoğuda ayağını camdan çıkartmış kişiler :)) Borusan,1980leri ortalarında bmw distribütörü oldu, ondan önce dek tek tük bmw elden getirtilebildi.
Bunu da anlatabilmişimdir inşallah?
BMW kullanan yaşı daha gençtir diye zaten demişsin, gençten gaza asılıp motor yakmak beklenir. Ama sanayilere git, 60.000km.de yeni kasa CDI mercedesleri motorsuz görürsün.
Kaza yapmanıza üzüldüm, allahtan bir bmw ile çarpışmamışsınız ciddiyim, bmw senin sandığın gibi değil.
Fren konusunda bende bmw diyorum, yukardaki testte acı gerçekler ortada zaten
bende 740 var eski kasa 1993 model yeşil, 600.000km.de orjinal, oto ilanlarında sayılıdır görebilirsin.
Motor ödüllerinin hiçbirini merso alamıyor, bu gidişle alamayacak da. turboyu koymakla motor yapılmıyor bu bir gerçek.
vanos, valvetronic, uzunluğu değişken manifold, jed güdümlü püskürtme ve nelerneler, motor böyle üretilir=BMW. Turboyu hacı murata tak, mersoyu geçsin.
Atıp tutmak için başka neden kalmadı
January 5th, 2008 12:11
Arkadaşlar esasında kafakafaya yakın 2 marka bunlar. Kimse markaların imajına aldanmasın. Dünyanın en sağlam arabası kabul edilen VOLVO ile 1990model 535i avrupanın en ünlü oto programında çarpıştırıldı,
2 arabada da fark ve hayat yok. BMWnin taş gibi araba olmasını kıskanıp iftira atanlar, volvo çarpışmasını mutlaka izlesinler. Bunu izledikten sonra ”euro-ncap” çarpışma testlerinde Mercedes c class 1997 çarpışmasını da izleyin. Arabanın ön direği resmen ayrılıyor, cam patlıyor, bagajına kadar açılıyor. Sebep mi? sağlam olmayan şasi. Mercedes a class ilk çıktığında sıkça takla atma ve ölüm vakaları yaşanınca, tasarım hatasını örtmek için esp sistemi standart kullanıldı. Kaza yıldız mıldız dinlemez, eski mercedes sağlamlığı yok, mercedesin sadece imajı, rahatlığı ve parayı vererek sağladığı teknolojisi kaldı okadar. Mercedes artık narin kaporta ile hafif alaşımlarla idare ediyor. Bahsettiğiniz sağlam devir, susurluk davasındaki Mercedes kasasıyla son buldu(w140).
Motor konusunda da 1990ların ortalarında alaşımını bozduğunu duymuştum.
January 5th, 2008 12:32
Arcan kardeş yukarıdaki Mercedes 2.5ton demişsin freni ondan uzun demişsin ama 1940kg(Mercedes resmi sitesinde) . Yine yukarıdaki 1700kg dediğin BMW ise 1910kg. Aradaki 30kg farkı 800kg yaptın ya bravo. İşte bu zihniyetler devam ettikçe objektif kıyaslamalar yapılamayacak. Acı gerçek yukarıdaki testlerde saklı. Mercedes’teki çift turboya rağmen turbosuz erken hızlanan BMW, erken duran BMW, az yakan BMW, daha ne olsun, gözgöregöre iftira atılmamalı, biraz objektif olmak şart….
January 10th, 2008 13:45
HER ZAMAN HER YERDE MERCEDES ATAKTA BMW AMA MERCEDES GEÇİT VERMEZ.
1. mercedes
2.bmw
3.lexus
January 11th, 2008 00:54
ama yukarda mercedes geçit vermiş. dayanılmaz bmw kalitesinin önünde mercedes saygıyla eğilmiş gözüküyo, test esnasındaki verilere bakınca
January 11th, 2008 13:41
garibim garip lexus kim ben kimim kardeşim yaaa,benim bugattim olsun yeterli fazlasına ihtiyacım yok…..
January 11th, 2008 23:42
arkadaşım ben bmw nin 3 serisinde ve 335i de bizzat kendi gözlerimle çift turbo gördüm.(sonradan taktırma değil)
January 12th, 2008 21:01
Doğru, benzinlide istisna olarak 335i modelinde kullandığını söylemiştim; bir BMW-R6(sıralı6) makinede seri üretimdeki ilk bi-turbo onda 335i modelinde kullanılmıştı; yani o istisna. Buna karşılık yolda gördüğümüz, kıyaslamalara maruz kalan hiçbir benzinli BMWde turbo uygulaması göremeyiz çünkü yok: 116i, 118i, 120i 130i, 316i 318i 320i 323i 325i 328i 330i, 520i 523i 525i 528i 530i 535i 540i 545i 550i, 7.28i 730i 735i 740i 750i 760i Burada karma olarak saydığım ve unuttuğum modellerde asla ve asla ”turbo, supercharge, compressor vs” aşırı besleme uygulaması yoktur, yalnızca doğal atmosfer basıncı ile çalışırlar. BMW dizellerinde ise yıllardır değişken giriş geometrili bi-turbo kullandığı doğrudur, video sitelerinde onları yakalayabilen araç göremedim henüz
January 13th, 2008 06:40
BENCE ÜÇÜ DE MÜKEMMEL ARABALAR, TERCİHİMDE MERCEDES BMW ARASINDA KALIRIM. AMA ŞU BİR GERÇEK BMW İLE MERCEDES BİRBİRİNDEN ÇOK İLERDE OTOMOBİLLER YAPAMIYOR GENEL ANLAMDA KAFA KAFAYA İLERLİYORLAR. ŞEKİLE VE İMAJA ALDANMAYIN SÖZÜNE KATILIYORUM, AYRICA Bİ ARKADAŞIMIZIN YAZDIĞI DİKKATİMİ ÇEKTİ VE TEBRİK EDİYORUM: SİSTEMLERİN ÇOĞU ASLEN BOSCH-SIEMENS GİBİ BÜYÜK FİRMALAR TARAFINDAN GELİŞTİRİLİYOR, BU İLKLERİ ÇOĞU ZAMAN MERCEDES İLE BMW PAYLAŞIYOR AMA 1 KASAYI 8 YIL ÜRETEN BİR FİRMALAR BUNLAR, KASA DEĞİŞTİRMEDEN 2-3 YIL ÖNCEKİ İCADI GENELLİKLE KULLANAMIYORLAR ÇÜNKÜ ELİNDEKİ KALIBI SON 2 SENE İÇİN BOZMASI AKIL KARI DEĞİL, 2-3YIL İÇİN YENİ KALIP ÜRETTİRMEK UYGULAMAK VE ESKİ SİSTEMİN ELİNDE KALMASI GİBİSİNDEN BİRÇOK DERT OLABİLİYOR. OTOMOBİL FİRMASI YENİ SİSTEMİ ANCAK 1 SONRAKİ KASASINA ADAPTE EDEBİLİYOR, ÇÜNKÜ KALIBINI VE SİSTEMİNİ ONAGÖRE AYARLIYOR. ÖRNEĞİN OTOMOBİLDE İLK NAVİGATION SİSTEMİ 1996DA BMW750 MODELİNDEDİR AÖA MERCEDES S600E 3 YIL SONRA KONMA NEDENİ MERCEDESİN KENDİ KASA DEĞİŞİMİNİ BEKLEME İHTİYACIDIR. BU YÜZDEN OTOMOBİLLERDE EN ÇOK ÖZELLİK GELİŞMESİ 1 YENİ KASA İLE GERÇEKLEŞİR,O ARADA ÖZELLİKLER TOPLANIP HAZIRLANIR. HERŞEYE RAĞMEN İLK ABS İLK ASR İLK ESP MERCEDESTE BİLİNİR AMA BMW.DE EN FAZLA BİRKAÇ AY ARALIKLA KULLANILMIŞTIR VE İSİMLERİ FARKLIDIR VE BMW.DEKİ SİSTEMİ GENELLİKLE BİRAZ DAHA KOMBİNEDİR. ÖRNEKLENDİREYİM: İLK ABS 1978YILINDA SERİ ÜRETİMDE MERCEDESTEYSE 2-3AY İÇİNDE BMW 7 SERİSİNDE KULLANILDI. İLK ASR 1986MERCEDES İSE SİSTEMİN GELİŞMİŞİ AYNI SENE 7 SERİSİNDE ASC ADIYLA KULLANILDI(ARADAKİ EN BÜYÜK FARK MERCEDESTE MOTOR GAZINI ŞALTER KAPATIRKEN BMW GAZ TELİNİ KALDIRIP ELEKTRONİK KELEBEK KULLANMASIYDI(BU DA ÖNEMLİ BİR BMW FARKI). İLK ESP 1995TE MERCEDES İSE AYNI SİSTEMİN DAHA KARMAŞIĞI 1995TE 750DE KULLANILDI, DSC ADI İLE. ASIL AMAÇ BMW MET ETMEKTEN ZİYADE ARADA ZANNEDİLDİĞİ GİBİ BİR FARK OLMAMASIDIR. BU ARADA YUKARDA YAZILMIŞ VE BMW.LERİN ŞASİSİNİ İSKELETİNİ GERÇEKTEN YABANA ATMAYALIM, MERCEDESTEN SAĞLAM OLAN VE DÜNYANIN EN SAĞLAM OTOSU BİLİNEN VOLVO’YLA YASAL ÇARPIŞTIRILMASINDA VOLVONUN İÇİNE GİRDİĞİ VİDEOLARDA. DİYECEĞİM ŞU Kİ EN BÜYÜK MARKALAR ARASINDA BÜYÜK FARKLILIKLAR KESİNLİKLE YOK, BAZI KONULARDA BİRBİRLERİNİN 1 ADIM ÖTESİNDE İLERLEYEBİLİYORLAR, TERCİHİ KULLANICILAR YAPIYOR AMA MERCEDES-BMW SATIŞ REKORUNUN ZAMAN ZAMAN DEĞİŞMESİNİ İSE DIŞ TASARIMINA-GÖRÜNTÜSÜNE BAĞLIYORUM.
January 17th, 2008 18:07
çok güzel ama audi yer almamış daha çok modifiye edilmiş arabalar olsa sevinirim
January 17th, 2008 21:36
çok güzel olmuş kesinlikle bmw derim x6 ne zmn cıkcak kı acaba merak edıyorum oda guzel olacagından emınım bmw derım baska bısey demem bende de x5 var cok rahat araba herkese tavsiye ederim
January 18th, 2008 19:23
ilk değişken subap sistemi bmw nin vanos sistemi demiş arkadaşlarda bmw bu sistemi 91 de yaptı patenti 89 yılında honda almış bmw çekilmişti davadan
i-vtec sistemi hondanın…Ben bu arabaların içinde gözüm kapalı lexus ile mercedes derim…20 senelik bi mercedese bakın bide 20 senelik bmw ye hangisi daha dinç görünüyo…Mercedesinde bizden iyisini allah yapar diye bi sözü olması imkansız böle bi şeyi ancak türkiye distribütörlüğü söyler mercedesinde haberi yoktur yani biraz abartma işi…Bende makina mühendisiyim ama son 10 yıldır japon mühendislerin yaratıcıklarına hayranım almanların pek sesi soluğu çıkmıyo artık…
January 18th, 2008 19:27
Nedense bu testleri hep almanlar yapıyo hepde bmw 1. oluyo
hani almanlar bmw leriyle aşırı övünürler ya…onlara göre bmw dünyanın en iyi arabasıdır…Bmw ağzıyla 10 kuş tutsa bi mercedes olamaz…tmm bazı modellerde mercedesten iyi olabilir genel olarak mercedes olamaz…
January 18th, 2008 21:17
tmm haklısın bmw turbo kullanmıyo olabilir bende zaten 335i de görmüştüm ama ben genede mercedes diyorum.
January 18th, 2008 23:28
KÜRŞAT ABİCİM İNSAN AYAĞINI UZATMAK İSTEDİKTEN SONRA HER ARABADA UZATABİLİR(BMW DAHİL.)yeterki insan görmek istediği gibi görsün DEMİ YANEEEEEE=) bide abi 1970 model bmw ninde 4 tekereğinde disk fren var tamam kabul ama mercedesinde hiç kampanalı modeli yok.Mühendis abi ye de katılıyorum.20 snelik bmw nin 20 yaşında bir şahinden farkı yoktur.:P
January 19th, 2008 16:56
Sinan arkadaşım BMW 4valf sistemine 1991de girmedi, 1986 yılında 635csi modellerinde vardı zaten, 520i modellerine 1990da başladı, 1 sene de siz ilave ettiniz helal olsun
(1986da bahsedilen makine m30 kodlu 735 motorunun 24 valfli üretilip 286 beygir gücü alınan 6silindir 24valf). Bu da hondanın patendinden de eskilere uzanıyor
Bir de double-VANOS(emme+egzoz egz.12.5derece değişken), VALVETRONIC, uzunluğu değişken emme manifoldu, ortalıktan kaldırılan gaz kelebeği gibi tüm BMW sistemlerini araştırmanızı öneririm. İlk v-tec Honda zaten, bu sistemi ilk kullanan VANOS adı ile BMW.dir, biri V-TEC demiş diğeri VVT-I demiş gerisi boş. 19 yaşında bir BMWm var ve hiç de dediğiniz gibi durmuyor, dediğinize göre 1 yıllık ömrü kaldı
Şaka biryana siz genelleme yaptınız ancak BMW kullanıcı kitlesi daha sportiftir, sürüş tarzı ile bir aracı dökmeye müsaittir. En büyük ispatı ise ”Mercedesin şanzımanını kıramazsın” cümlesidir. Halbuki ikisi de ”ZF” firmasını tercih etmiştir, sanırım ilk 5 ileri otomatiği 1990 senesinde, ilk 5 steptroniği 1996senesinde, ilk 6 steptroniği 2001 senesinde BMW kullandı, ama Mercedes ilk 7 otomatiği kullanınca olay oldu, esas gerçeklerin hiçbiri bilinmiyor. Buarada seneye gelecek 7 serileri standart 8 vitesli.. Çok vitesi sevmem ama insanlarımız bilmeli. Bu arada Almanlara göre en iyisi BMWymiş, ama BMW 10 kuş tutsa Mercedes olamazmış, Mercedes japon değil unutmayalım
Önyargıların aşılması gerek. Yeni Mercedesleri bile araştırmakta yarar var, nelerden ödün veriliyor acaba?
Arcan kardeşim BMW konusundaki önyargılarını gidermek istersen resmi sitesinden boyutlarını, ağırlıklarını ve kullanılan teknik bilgilerini araştırmanı öneririm. Çünkü BMW iyidir diyenlere inanılmıyor ama araştırın: yeri geldi 760Li ile Mercedes s600Lden daha uzun ve geniş otomobil yaptı, yeri geldi BMW daha ağır arabalar yaptı, daha ileri teknolojiler kullandı. Kısacası insanın görmek istemesi yetmiyor, gerçekleri görmek yeterlidir.
January 19th, 2008 22:08
Ben hep 2sinin arasında kalmışımdır. İkisinin de bariz şekilde liderliği sözkonusu olamaz, yeri gelir biri 1 adım önde olabiliyor. Geriye kalan herşey insanların tercihlerine kalıyor, BMW 2001 den sonra 7 serisi satışını düşürdü, çünkü eskisine göre bariz gelişmiş bir araba da olsa insanlar görüntüye çook önem veriyor. Aklıma gelmişken söyliyim: piston başına 24valfi bende BMW 1987 6serisinde duydum ama 735 motoru üstüne kurulduğunu yeni duydum, ama ondan önce SAAB kullanmışta olabilir, kimin önce yaptığını iyi bilmiyorum ama Mercedesin Hondanın yapmadığı kesin. BMWnin motor teknikleri gerçekten iyidir. Mercedes yıllarca döküm ayarında motor üretti ağır kaldı. Sonra Mercedes bu sistemlere geçti, Mercedesin övündüğü CDI makinalarının sanayilerde dolduğu bir gerçek. Bu mercedesin kötü olması anlamına gelemez asla, ama BMW içinde aynısı geçerli. Yıldıza imaja çok bakmamakta yarar görüyorum. Sonuçta yanyana 2 kaliteli model bunlar.
January 20th, 2008 21:59
Yabancı bi kaynaktan anladığım kadarıyla silindir başına 4 supap 1984 yılında SAABta kullanılmış gözüküyor. Ama şunlar benim ve insanların kafasını hep karıştırıyor, sistemin ilk icat edilmesi, ilk denenip kullanılması, patentin alınması veya el değiştirmesi, özel olarak sunulması ve seri olarak sunulması. Anladığım kadarıyla 4 supap teknolojiside aynı şekilde… 1984te Saab.da özel kullanılmış, 1986da BMW 6 serisinin özel modellerinde kullanılmış. 1990senesinde BMW 5serisinde seri üretilmiş. Honda da bu yıllarda kullanmış olabilir.. ABS sistemi de insanların kafasını karıştırır hep. İlk ABSyi Mercedes buldu yaptı denir ama BOSCH geliştirip üretip ilk takıldığı araba MERCEDEStir. Bu yüzden sistem tamamlanırken MERCEDES arabayla denemek zorundadır. Zaten BMW 7 serisindede kullanıldı, aynı sistem. Ama ilk ABSyi bırakın MERCEDESİ BMWyi BOSCHu, 1960lı yıllarda zaten başka ülkelerde kullanılmış. Elektronik destek yeterli olunca sistem BOSCH firması ile 1978den sonra hepten gelişti ve yaygınlaştı.
January 22nd, 2008 04:46
3markaninda kendine gore iyi yanlari var tabii ama ben lexusu eledim, 1.mercedes diyebilirim ben icinama bu1 yil icinde bmw7 serisi komple yenilencek, cunku bu mercedesin yenilenmis modeliyle olan kiyaslamaydi. tabi 1 yil sonraki Smi 7mi dense direk bmw7 derim. demek 8otm.vitesle gelcekmis supeer
February 1st, 2008 22:15
cENGİZ ARKADAŞIM BENİM YAZDIKLARIM TAMAMEN DOĞRU BMW 6.35 CSI NİN TEKNİK BİLGİLERİ BURDA :
http://www.autobild.de/artikel/bmw-m-635-csi-1984-1989-_36559.html
BUDA VANOS UN İLK KULLANIMI :
VANOS was first introduced in 1992 on the BMW M50tu engine used in the 5 Series.
İLK LİNK ALMANCAN VARSA OKUYABİLİRSİN 6 SİLİNDİRLİ
bUDA HONDA VTEC MOTOR TARİHÇESİ : 1983 DE PATENT ALINMIŞ…
It can be said that VTEC, the original Honda variable valve control system originated from REV, revolution responding type valve pausing mechanism, announced in 1983.
February 1st, 2008 22:19
DEĞİŞKEN SUBAP ZAMANLAMALI motorların tarihçeside :
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_valve_timing
February 4th, 2008 05:57
Sinan arkadaşım Almanca linki okudum ama 635 serisini örnek verirken vanostan bahsetmedim. Silindir başına 2 emme 2 egzost supap sistemi için 635 örneğini verdim, bahsettiğim model 1986model 635CSI değilse de ”M” versiyonu da olabilir, ama SAAB daha önce yapmış da olabilir. Verdiğiniz son linkte ise VVT sistemin Honda patentinden de önce kullanıldığı gözüküyor, yine Honda adına pek bir anlam ifade etmiyor. Nedense supap zamanı değiştiren 1983-84-..-90-91 Honda sistemlerini yollarda göremiyoruz ve duyamıyoruz, patent almakla iş bitmiyor gibi, görebileceğimiz en eski motor yine 92model BMW motorudur. Bu arada iş patent almaya inerse Mercedes dahil çırılçıplak kalır onu da hatırlatayım
Herşeyin altında ya BOSCH var, ya ”SIEMENS” ya ”ZF” var.. Olaylara sadece patent olarak bakacaksak BMW motorlarının patentlerini ihmal etmemek gerek, gerekirse egzantrikle supapın bağlantısını tamamen kesen VALVETRONIC en basit örnektir.
February 4th, 2008 06:08
Kaldı ki her yıl tarafsız yapılan ”yılın en iyi motor ödülleri”ni turbo kullanmadan ve sistemine ilave yapmadan 10.000mil’lik teste sokup, aynı motorla ardarda ödülleri silip süpürebilen markadır BMW. (Ferrari–Honda-Porche-Mercedes daima alt sıralarda gözükür) Bir makine mühendisinin de BMW eski ve yeni sistemlerini gözardı edebileceğine inanmıyorum.
February 4th, 2008 19:15
Çok özür dilerim 10bin değil 100.000(millik) test olacaktı.
February 8th, 2008 18:52
bi kere kesnlikle bmw taraftarıyım ama su da bi gercek ki şu ana kdr kullandıımız btn diesel bmw lerin 100.000 km den snra motorları sorun cıkarttı.. yalnzz yeni 3 coupe tartışmasz sn yıllarn en iisi bnce tasarım olarak sölüorum hnz kullanma fırsatm olmadı.. mercedes in de adı var be kardeşim ama arabanın motorunu ısıtana kdr canın cıkıo bi gitmio araba ya.. ayrıca cok zor devrini alıo (otomatik vitesler icin sölüorm)
gecms olsn
ayrıca bmw yle makasa girmekte zorlanan şahısa sölüorum
it’s not about the ride, it’s the rider..
altında bmw warken makasa giremiosan ztn yapcak pk bişi yok
February 16th, 2008 17:25
ya bırakın adami hasta etmey,n cakal arabası bmw dir ben mercedesin üstüne araba tanımam binmeyenler bilemezler yani binemeyenler desem daha ii olcak eski modelleri birakin disini da birakin gidisine bakın cok bos konusmussunuz bende c 200 komproosor var ve bi cok bmw nin kafasına caıktim beden acaba bu arabanin motorunu yalar gene gecerim alayına giderrrrrrrrrrr bmw deliler uzakdan bakmak yetmezzzzz üzgünüm ama bu bölee ben yollardayım umarım cıkarsınız karsıma 216 hp 300 torkk tabi sehir içinde ölümğne var,m bi cok bmw cıler bunu bilir ankara öyle konusmakla olmaz binemeyen komusmasınnn o kadarrrrrrrrr
February 17th, 2008 00:20
dostum iyi sıkmışsın ama kimse yutmadı:) c200komproosor dediğin araç 216hp değil 184hp, 300nm değil 250tork.. bmw.leri geçmen için, zaten kompresörlü olan motorunu ekstradan modifiye de etmen gerekiyor :))) çünkü mercedes sitesindeki verilerle senin veriler arasında dağlar var.
c200komp: 0dan 100e 8.8saniyede çıkıyor. 320dizel bile aynı ebatta motor ve kasa ile 7.9saniyede çıkıyor ve mazot doldurup.. otomotiv sektöründe utanç verici durum :))
eskiden bmw erken motor sorunu yaşatırdı, artık mercedes yaşatıyor. eskidendi mercedesin dökümvari motoru.. artık yatak sarması ile ünlü olan CDI motorları var
bu arada bmw çakal arabasıymış, ozaman mercedes de KOMPROOSOR diyenlerin arabası diyelim mi)
February 17th, 2008 15:36
ya umarm bnmde karşıma cıkarsn cok kndine güveniosun ama…
su ana kdr ne kdr cok konusan warsa gunun sonunda o kdr boş konustuunu anladık..
özellikle c220 mi cık cık cık hiç ykışmadı atıp tutmak simdi hyr bilmesek nysede….. nissan maxima yla (dikkati cekiorum kasa C nin kasasından büyük olmasına ragmn) arkadası ilerde bi de beklemek zorunda kaldım buralarda konusuosunuz böle…
February 17th, 2008 17:43
Arkadaşım önce kendi arabanın modeline bi karar vermen gerek: önce c200kompressor dedin tutturamadın, şimdi c220 oldu. Yine verdiğin motor verileri doğru değil. Mercedesi iyi biliyor herkez, 3.20d mazotlu BMW. 7.9saniyede hoplarken benzinli turbo Mercedes sadece konfor yaşatır. Şunu unutmayalım: Mercedesin turbosunu iptal edin, Mercedes motoruyla tanışma imkanınız olur. Kaldı ki dediğim gibi turbo dahil yetmiyor, veriler ortada, dünyanın en iyi motoru ödüllerini her alanda BMW götürmekte, arka arkaya hiç korkmadan aynı motorla katılmasına rağmen..
February 17th, 2008 17:45
Bu arada Nissan maxima C den daha büyük doğru, onu geçebilme sebebiniz de ağır olması zaten :))
February 19th, 2008 00:22
yalnız bnmki 2000 motor o ise 2200 motor dkkatinzi cekmek isterimm ayrıca büyük arabayla daha zor makasa girilir ve agır olduğu icin motor dha yavaş hızlanır.. bunlara ragmen demek istemiştm…
February 19th, 2008 01:33
Anlaştık
Herşey bi tarafa, o durumda benim de tercihim senin araba olur tabi ki..
February 19th, 2008 20:04
her yol nissan bna göre ztn:D skyline,350Z….
February 20th, 2008 01:13
ARKADAŞLAR Mercedesede BMW yede laf yok .birbirlrini çok yakından takip eden araçlar.Ben daha çok Mercedesin bizim toplumda bir ekol bir hayal gibi görülmesinin nedenlerinden bahsetceğim.1-Mercedes TÜRKİYE DE OLDUĞU KADAR kadar dünyanın hiç bi ülkesinde popüler değildir
2-Mercedes estetik zevki gelişmemiş toplumlarda daha çok kullanılmaktadır.
Örn:köydeki bi çobana yada varoş semtteki birine sorsan mercedes der çünkü bilen bilir bu insanlarda mercede bir ekol haline gelmiçtir.3-EN ÖNEMLİ DİĞER ETKEN TÜRKİYE DEN ALMANYAYA GİDEN GURBETÇİLERİN MERCEDESLE TR YE GELİP HAVA ATMASIDIR. HATTA İLYAS SALMANIN OYNADIĞI SARI MERCEDES FİLMİNİ UNUTMAMAK GEREKİR.TÜM BUNLAR MOTORDAN ANLAMAYAN TEKNİK VERİLERDEN ANLAMAYAN GEÇMİŞTE MERCEDESİ OLAN BİRİ TARAFINDAN EZİLMİŞ KİŞİLERİ ETKİLEMEYE YETMİŞTİR.BUNLARA İLAVE OLARAK TÜRKİYEYİ ATILIMA KAVUŞTURAN RAHMETLİ TURGUT ÖZAL’IN ÇOK KOYU BİR BMW FANATİĞİ OLDUĞUDA UNUTULMAMALIDIR.YANİ SADECE YAŞLA MEVKİYLEDE ALAKASI YOK.
February 20th, 2008 01:20
ŞUNUDA İYİ BİLİYORUM MERCEDESİ SEVEN ADAMA EN DÜRÜST EN GÜVENİLİR EN DOĞRU TESTLERİDE GETİRSEN BOŞUNA…
BU DURUMDA İYİYE İYİ KÖTÜYE KÖTÜ DEMEK LAZIM BİZİM İÇİN REFERANS TEKNİK BİLGİLER OLMALIDIR.SOKAKTAKİ AHMETİN MEHMETİN VESAİRENİN OLUŞTURDUĞU PSİKOLOJİK YAPILANMALAR ETKİLENMELER OLMAMALIDIR.
February 21st, 2008 05:33
arkadaşlar butun yorumları okuma sansım olmadı :)) herkes gonlundeki modeli ovmüşşş…bence konfor anlamında onde olan mercedes şimdilerde bmw ile aynı seviyelerde .çünki bmw 7 serisinin konfor anlamında yaptığı ıylestrmeler bunu acıkca ortaya koymustur..ha o iyi bu daha iyi demycem. ben farklı bısey soylemek istyorum.. once size bi soru.. s serisi ve 7 serisi rakip . ve her yeni kasa cıkardıkları zaman cıkan son model onceki ne gore iyi oldugu icin digerini geride bırakıyor..simdiki 7 serisinden s serisi nın daha modern oldugu gbi..ama burda kucuk bi ayrıntı var…baş başa gelen kokpit şoklıgı konusunda bmw yeni kokpit tasarımıs onucu s serisine fark attıgını hepimiz gormustuk..s serisi buna cvp olarak ne yeptı… bence bmw nin taklitini yaptı :))) s serisi birebir olmasada %90 7 serisinin taklitini yapmıs durumda…….. ayrıca tam anlamıyla karsılastırma yapabılmemız ıcın modellerın aynı zamanlarda yenilenmelerı gerekmelidr..yoksa her seferinde son yenilenen model hep önde olacak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! saygılarımlaaa
February 21st, 2008 23:35
Vallahi teknik anlamda uzun uzun yazıp durdum ama sizlerin kurduğunuz cümleleri kuramadım, tarafsız ve başarılı yorumlarınızdan ötürü kutlarım
February 23rd, 2008 13:02
sayın Cengiz Özkan, teknik anlamdaki başarılı yorumlarınız için teşekkürler.
İçeriğinde sorun olmayan ( argo, reklam..vb ) her yorumu yayına alıyoruz. Bu nedenle bazen bahsettiğiniz gibi başarılı ( ! ) yorumlarda karşımıza çıkıyor.
February 23rd, 2008 14:23
teknik anlamda karşılaştırmaya yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ederim.bende kısaca da olsa bmw mercedes farkını psikolojik ve toplumsal anlamda elimden geldiğince aktarmaya yardımcı oldum.Ayrıca gerek BMW gerek Mercedes severlerinden teknik anlamda üstünlükleri tarafsızca kabullenen ve farklılığa tamamen gözlerini kapamayan, ”inat” psikolojisi gütmeyen tüm yorumculara teşekkürü bir borç bilmek durumundayız.Sonuç olarak mercedes severlerin bir bölümünün içinde bulunduğu psikolojik yapılanmayı akt